Počet bodov:
Program:  15b

Keď ste v prvej sérii pomohli pracovitým vedúcim KSP s donáškou kofoly, spohodlneli a stali sa z nich leniví vedúci KSP. Namiesto chodenia na prednášky sledovali pobehujúceho robota a zatiaľčo pili donesenú kofolu, na stoloch sa im kopili domáce úlohy z programovanie.

A už ich je toľko, že ich vedúci nestíhajú spraviť sami. Je preto vašou morálnou povinosťou im pomôcť. Je to predsa vaša chyba, že ste im pomohli prvýkrát a oni z toho zleniveli.

Našťastie, všetky domáce úlohy sa dajú transformovať na mapu pre robotíka Zerga, takže stačí ak spravíte to čo minule. A po skončení série môžete dať vedúcim poriadnu prednášku o tom, ako byť produktívny a neprokrastinovať.

Úloha

Táto úloha je viac hra ako úloha, budete sa hrať s robotom a snažiť sa ho navigovať naprieč Matfyzom.

Dostanete prístup k programovaciemu rozhraniu robota, spolu s náhľadom na level. V tomto rozhraní môžete pomocou jednoduchého programovacieho jazyka napísať pre robota program. Po napísaní si program môžete hneď aj spustiť, a uvidíte ako sa robot vďaka nemu pohybuje.

Vašou úlohou bude napísať program, pomocou ktorého robot bez ujmy na obvodoch prejde bludiskom. Samozrejme mu musí vydržať batéria a stačiť pamäť.

Hra má niekoľko sérií, jednou z nich je aj Tutoriál. Ten je pre riešiteľov KSP-Z nebodovaný, ale odporúčame si ho prejsť, pomôže zžiť sa s jazykom :). Ak ste si nepreriešili úlohy minulých sérií, môžete si prejsť aj tie.

Celý návod k hre ako aj k programovaciemu jazyku nájdete v hlavnom menu hry, kliknutím na tlačítko Návod.

Odovzdávanie a bodovanie

Hra má dve súťažné série po 5 levelov. Za každý level v sérii Prask 2.4 dostanete 1 bod a za každý level v sérii Prask 2.5 dostanete 2 body. Levely môžete riešiť v ľubovoľnom poradí. Akonáhle spustíte správny program a robot sa s jeho pomocou dostane do cieľa, budú vám automaticky pripísané body za daný príklad. To znamená, že k tejto úlohe nie je nutné odovzdávať žiaden popis alebo tradičným spôsobom odovzdávať program.

Hru nájdete na stránke ksp.sk/specialne/ksp/32/3/1/.

Poznámka na záver

Keďže sa vám v minulej sérii tak darilo (a navyše sa ľahké príklady minuli), úlohy v tejto sérii sú mierne obtiažnejšie. Ak sa vám nedarí vyriešiť nejakú úlohu, skúste si (znovu) prečítať vzorové riešenia minulej série. Nájdete tam veľa trikov, ktoré sa dajú znovu použiť.

No a keďže sú úlohy ťažšie, je veľmi náročné ich zoradiť podľa stúpajúcej náročnosti, ako tomu bolo v minulej sérii. To čo my pokladáme za najťažšie, môže byť pre vás jednoduché a naopak. Pozrite si preto všetky levely a skúste sa nad nimi zamyslieť.

Odovzdávanie

Na odovzdávanie sa musíš prihlásiť

Otázky a diskusia

Po skončení kola budete mať príležitosť na diskutovanie o riešeniach v diskusii pod vzorovým riešením.